Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven

 

 

Heeft u al een nieuwsbrief?

Veel bedrijven en organisaties versturen geen nieuwsbrief. Ze zijn alleen te volgen via Twitter en Facebook. Echter wordt er niet beseft wat er met hun berichten gebeurt. Vaak verdwijnt het in de massa en dan blijft het bij hopen dat toevallig iemand er tegen aan loopt. Het wordt weer tijd om de Nieuwsbrief te introduceren!

Social Media
Wist u dat uw volgers op Twitter en Facebook niet al de content voorbij zien komen. Bijvoorbeeld: u heeft een bedrijf geliked op Facebook en u ziet in het begin nog af en toe een berichtje langskomen. Een tijd lang heeft u niets voorbij zien komen en vraagt u zich af of het bedrijf nog actief is. Uit nieuwsgierigheid bezoekt u de website en ziet u tot uw verbazing allerlei nieuwe content. Waarom had u dat niet op Facebook gezien? Blijkbaar had u destijds niet verder op het artikel geklikt of geliked waardoor het algoritme van Facebook denkt dat u niet geïnteresseerd bent en daardoor ziet u dan minder, of geen berichten meer van het bedrijf op uw tijdslijn.

Op Twitter heeft een tweet een korte levensvatbaarheid. Er zijn weinig gebruikers die meer dan een paar uur terugscrollen in hun twitterfeed. Twitter is gebaseerd op een realtime newsfeed en is zeer nuttig voor belangrijk nieuws. Duurzame content kunt u beter op uw website plaatsen en verspreiden via de nieuwsbrief.

Voordelen van een nieuwsbrief
Een belangrijk voordeel van een nieuwsbrief is dat er in de nieuwsbrief geen afleiding is. Uw eigen content is namelijk ook de omliggende content. Vergelijk dit eens met uw nieuws bericht op iemands Facebook tijdslijn of in iemands Twitter feed. Te veel afleiding! Bovendien kan u een beter beeld creëren van wie uw nieuwsbrief heeft ontvangen, geopend en op welke links er in de nieuwsbrief zijn geklikt. Voor het vervaardigen van nieuwsbrieven maken wij gebruik van de software van MailChimp.

Onderzoek
Onderzoek door McKinsey heeft uitgewezen dat nieuwsbrieven effectiever zouden zijn dan Social Media.

Wij geloven voor al in de kracht van een combinatie van de inzet van Social Media, Online Marketing en een Nieuwsbrief.

Wilt u ook een nieuwsbrief voor uw organisatie of bedrijf?
Neemt u dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.