Online Marketing
Online Marketing, ook wel Internet Marketing of Digital Marketing genoemd, heeft betrekking op de inzet van reclame en marketing welke het internet of e-mail gebruiken om directe verkoop of naamsbekendheid te stimuleren. Dit kan leiden tot meer verkoop via bijvoorbeeld de webshop, een aanvulling op de sales leads via websites, Social Media of e-mails. De inzet van Online Marketing wordt vaak gedaan in combinatie met de meer traditionele vormen van reclame, zoals radio, televisie, kranten, tijdschriften of sponsoring.
Online Marketing, goedkoper en efficiënter
Het internet is vaak een efficiënte en goedkope manieren om uw bedrijf en producten te promoten. Je ziet daarom steeds meer een verschuiving van het marketingbudget van bedrijven. Gedrukte media, zoals kranten en tijdschriften hebben steeds minder reclame-inkomsten. TV en radio reclame kan een breder publiek bereiken dan gedrukte reclame, maar de kosten daarvoor zijn hoog en deze vormen van reclame krijgen ook steeds meer concurrentie van reclame op Internet.
Online Marketing kan worden opgesplitst in meer gespecialiseerde gebieden zoals Web Marketing, E-mail Marketing en Social Media Marketing.
Web Marketing
Web marketing omvat e-commerce websites, affiliate marketing websites, promotionele of informatieve websites, online reclame op zoekmachines (SEA) en de organische resultaten van zoekmachines door gebruik te maken van zoekmachine optimalisatie (SEO).
E-mail Marketing
E-mail Marketing omvat zowel reclame- en promotionele marketing inzet via e-mailberichten naar bestaande en potentiële nieuwe klanten. Op onze pagina over E-mailmarketing vindt u meer informatie.
Social Media Marketing
Het inzetten van reclame en marketing (waaronder viraal marketing) via Sociale Media platformen zoals Facebook, X (voorheen Twitter), LinkedIn, YouTube en Instagram wordt Social Media Marketing genoemd. Door het inzetten van deze kanalen voor communicatie en bijvoorbeeld promotionele acties bereikt u een brede doelgroep en verbetert u tevens uw online vindbaarheid.
Social Media Adverteren (SMA)
Online adverteren is efficiënter omdat er meer mogelijkheden zijn om uw reclame boodschap aan de juiste doelgroep te tonen. Door te kiezen voor een specifiek Social Media platform en daarbij ook gebruik te maken van de profielkenmerken kunt u heel gericht adverteren in uw doelgroep of bijvoorbeeld binnen een bepaalde regio. Social Media Advertising (SMA) zorgt ervoor dat uw boodschap op de tijdlijn van uw potentiële klant verschijnt. Wij helpen u graag met het opzetten van een advertentiecampagne op Facebook, X of LinkedIn.
Zoekmachine Adverteren (SEA)
Bij advertenties via zoekmachines, Search Engine Advertising (SEA) wordt de advertentie van uw bedrijf alleen getoond bij specifieke zoektermen, de potentiële klant is daarom daadwerkelijk opzoek naar uw product of dienst. Het afrekenmodel is kosten-per-click, dit betekent dat u alleen betaalt voor elke geldige klik op uw advertentie of uw link. Met deze regeling, hoeft u niet te betalen voor de advertentieplaatsing tenzij iemand daadwerkelijk uw advertentie interessant vindt en hierop klikt. Wij ondersteunen u graag bij het opzetten van uw Google AdWords campagne.
Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
Zoekmachine Optimalisatie, Search Engine Optimisation (SEO) betreft het optimaliseren van uw website zodat deze goed vindbaar is via zoekmachines. Door gebruikt te maken van een extra module voor uw WordPress website optimaliseren wij elke pagina/bericht. Door middel van een zoekwoorden onderzoek kunnen wij u inzicht geven in de woorden waarop mensen vaak zoeken welke passen bij de diensten of producten van uw bedrijf. Speciale landingspagina’s kunnen de aanwezigheid in de zoekresultaten en daarmee de vindbaarheid van uw website enorm verbeteren.
Maakt u al gebruik van Online Marketing?
Online Marketing maakt het voor ondernemers mogelijk om meer mensen te bereiken voor minder geld.